dinsdag 12 juli 2011

Blauwe hemels, groene tuinen en rode bessen!

Na een wandelingetje door de straten van een welbepaald dorpje in Vlaams-Brabant kwam ik terug met een grote zak vol rode bessen. Ze hingen daar zo rijp en rood te wezen dus ik kon er gewoon niet aan weerstaan. Onderweg al een handvol naar binnen gespeeld maar ik had er gelukkig nog genoeg over om ze te gebruiken in de keuken. Voor mijn 18e verjaardag kreeg ik onder andere een kookboekje om muffins te maken, met 1 basisrecept en 100 varianten. Daartussen vond ik een recept met rode vruchten. Perfect voor mij dus! Het resultaat mocht er best wezen, ik overdrijf nooit met de zoetstof dus het contrast zoet - zuur gaat heel mooi samen in deze muffins.

Het recept:

- 150 g rode bessen
- 280 g bloem
- 3 tl bakpoeder
- snufje zout
- 120 g rietsuiker
- 2 eieren
- 250 ml melk
- 6 el olie of 60 g boter
- 1 tl vanillearoma

De bereiding:

Meng alle ingrediĆ«nten buiten de rode bessen, voeg deze op het einde toe om te zo weinig mogelijk te beschadigen. Verwarm de oven op 200°C. Bak de muffins voor circa 20 minuten. Laat afkoelen en eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten